SEMCO - ŚWIĄTECZNE SZALEŃSTWA

Dzień dobry 😊


Święta nadchodzą wielkimi krokami, a co za tym idzie porządki, dekorowanie domu ale i układanie świątecznego menu.
Ponieważ biorę udział w konkursie firmy Semco, postanowiłam się z Wami podzielić moją propozycją na świąteczne danie.
 

                    Kurczak faszerowany mięsem mielonym, pieczarkami i papryką

Do wykonania potrawy potrzebujemy oczywiście kurczaka, byłoby miło gdyby był pozbawiony kości, jednakże dziś nie będę próbować tej sztuki. Zapewniam, że nawet nie zluzowany kurczak nadaje się wyśmienicie. Ważne jednak żeby był w miarę duży i świeży, pozbawiony wszelkich piórek.

Dokładnie umytego kurczaka wsadzamy w naczynie w którym będzie miał dość ciasno, ja przeważnie korzystam z miski. 
Robię zalewę ze złotego oleju rydzowego Semco z dodatkiem przypraw i ziół, m.in. pieprz, sól, natka pietruszki suszona, odrobina majeranku i tymianku. Najpierw porządnie nacieram ptaszysko powstałą zalewą, następnie wlewam ją do miski z kurczakiem i odstawiam do lodówki na kilka godzin.



 Kolejnym krokiem jest zrobienie farszu, do którego potrzebujemy 400gram mięsa mielonego (może być wołowo-wieprzowe), 1 cebulę, 1 czerwoną paprykę, 6 dużych pieczarek, ząbek czosnku,  przyprawy.
Umyte i pokrojone w drobniutką kostkę pieczarki, cebulkę i paprykę podsmażam na złocistym oleju rydzowym, dzięki niemu warzywa stają się nie tylko miękkie i aromatyczne ale również nabierają  delikatnej ostrości.

.

Po podsmażeniu warzyw, dodaję je do masy mięsnej, dodaję jedno surowe jajo i przyprawy.
Wszystko bardzo dokładnie mieszam, tak aby wszystkie składniki się połączyły.


 Następnie wyjmuję z lodówki mojego już przesiąkniętego przyprawami kuraka i pakuję mu cały ten farsz do środka, ubijając tak aby doszedł w każde miejsce i aby równomiernie się ułożył.





 Nefralgiczne miejsce czyli okolice kuperka, spinam wykałaczkami, tak aby farsz pozostał w kurzynie a nie w naczyniu, w którym będę go piekła 😁
 Układamy ptaka w naczyniu żaroodpornym i polewamy zalewą w której leżakował w lodówce. 
Przy okazji pieczenia kurczaka, możemy pokusić się aby obrzucić go kilkoma ziemniaczkami, z pewnością, dzięki pieczeniu w zalewie z oleju i przypraw, nabiorą bardzo fajnego smaku i aromatu.
Wsadzamy naczynie z kurczaczkiem i ziemniaczkami do nagrzanego wcześniej piekarnika do 200st. i pieczemy ok. 100min. Aby kurczak zachował więcej soczystości, musimy pamiętać o polewaniu go zalewą w której jest pieczony, bądź zapakować go wcześniej do worka. 

Po upływie czasu pieczenia wyciągamy ptaszka. Ja posypuję drobno pociętym porem, bardzo fajnie podkreśla smak💙 i viola... 




W ten sposób, dzięki olejowi rydzowemu firmy Semco, powstał mój ulubiony kurczak nadziewany 💙💜💙

                                                       Smacznego 💗

4 komentarze:

  1. O mateńko...cudo Przepysznie wygląda pewnie smakuje jeszcze lepiej Miss kulinari

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję ślicznie, rzeczywiście smakował wybornie :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. Podoba mi się też przepis na farsz. Dzięki za podsunięcie fajnego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Jest to znak, że ktoś mnie czyta :D

AVON - SUKCES FIRMY GWARANTUJE ŚWIETNA KONSULTANTKA

Dzień dobry 😊  Jak wszystkim wiadomo, jest na polskim rynku kilka firm kosmetycznych, działających w systemie sprzedaży bezpośredniej. Ta...

Copyright © 2014 Testowanie z Marieną , Blogger