DIGESTA GYROS

Witam wieczorową porą 😊
Tak jak obiecałam zaczynamy gotować z Digestą. Na pierwszy rzut idzie nieśmiało mieszanka do gyrosa.



 W skład mieszanki wchodzi: sól, papryka słodka, czosnek, cukier, cebula, pieprz ziołowy, tymianek, pasternak, chili,marchew, bazylia, cząber, kolendra i rozmaryn.

Gyros to potrawa kuchni greckiej. Mięso opiekane na wielkim rożnie, z promiennikami elektrycznymi lub gazowymi, obracanym, zwykle elektrycznie, wokół pionowej osi. Po osiągnięciu gotowości konsumpcyjnej, stopniowo odcinane jest długim nożem lub specjalnym nożem elektrycznym, jako kilkucentymetrowej długości plasterki.
Jako że do Grecji póki co się nie wybieram a i nie posiadam wielkiego rożna, przyrządzam gyros najzwyczajniej w świecie na patelni 😀
Mój przepis na to danie jest bardzo prosty, potrzebujemy:
- 2 filety z kurczaka
- paczkę mieszanki do gyrosa Digesty
- 2łyżki oliwy
 Filety myję i kroję na cienkie paski, posypuję przyprawą, dodaję oliwę i dokładnie mieszam aby całe mięsko było pokryte mieszanką. Odstawiam do lodówki na 2-3godzinki dla nabrania aromatu.








Po odstaniu i "wessaniu" aromatu w mięcho, całość przekładam na patelnię i smażę na dość mocny złoty kolorek.


No tak, brawo ja 💪 nie zrobiłam zdjęcia złotego kolorku 😀 Wybaczcie, wiek zobowiązuje.
Jako dodatek do gyrosa można podać frytki lub pitę. Z racji iż frytki są za tłuste a pity nie chciało mi się piec ja podałam zwyczajnie z ziemniakami i daję słowo że smakowało całkiem nieźle w tej wersji. Dodatkowo podaję z surówką z pekinki z dodatkiem ogóra, pomidora i obowiązkowo z czymś co przypomina Tzatziki ( w mojej wersji jogurt z oliwą, czosnkiem i przyprawami).






Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam smacznego i podziękować Digeście za przyprawienie pysznego gyrosa. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz. Jest to znak, że ktoś mnie czyta :D

PHILIPS OVI MINI- URZĄDZENIE, DZIĘKI KTÓREMU OSZCZĘDZISZ CZAS I ZADBASZ O ZDROWIE RODZINY.

 Dzień dobry 😃 W dzisiejszych czasach każdy pragnie być młody, piękny i oczywiście zdrowy. Nie na wszystko mamy wpływ, głównie jeśli chodzi...

Copyright © 2014 Testowanie z Marieną , Blogger